Se anunţă susţinerea tezei de doctor
Pretendent: GRIGOR Ina
Conducător ştiinţific: CARA Angela, dr. ped. conf. cerc.
Consiliul ştiinţific specializat: D 38 13.00.01-55
Tema tezei: „Educația economică a elevilor din învățământul liceal”
Specialitatea: 13.00.01 – Pedagogie generală.
data: 14 aprilie 2014
Ora: 14.00
Local: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, sala 212, str. Doina, 104, or. Chişinău.
Principalele publicaţii ştiinţifice ale autorului la tema tezei:
- GRIGOR, I. Formarea competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul educaţiei economice. Chişinău: IŞE, Tipografia „Print-Caro”, 2013. 98 p. ISBN 978-9975-48-060-4
- GRIGOR, I. Educaţia economică prin metoda proiectului. În: Formarea personalităţii elevului în perspectiva educaţiei integrale. Chişinău: S.n., Tipografia „Print-Caro”, 2014,. p. 92-98, 129-140. ISBN 978-9975-56-149-5
- GRIGOR, I. Educaţia economică/antreprenorială. În: Perspectiva axiologică asupra educaţiei în schimbare. Chişinău: Editura Print Caro SRL, 2011, p. 123 – 133, 176 – 191. ISBN 978-9975-56-030-6
- BAXAN, I. Valori ale educaţiei economice. În: Formarea axiologică a elevilor în cadrul disciplinelor socioumane: aspecte teoretice şi aplicative. Chişinău: Editura Print-Caro SRL, 2010, p. 72-122. ISBN 978-9975-4187-2-0
Rezumatul tezei:
- Problematica abordată. Cercetarea întreprinsă a vizat una dintre cele mai actuale probleme ale educației contemporane – educația economică a elevilor în cadrul procesului de școlarizare. Caracterul teoretico-aplicativ al cercetării realizate a pus în valoare abordarea interdisciplinară în conceperea și realizarea educației economice, a determinat o viziune complexă asupra problemelor de educație economică în învățământul liceal.
- Conţinutul de bază al tezei constă în fundamentarea reperelor conceptuale, teleologice, metodologice și praxiologice privind promovarea educației economice în învățământul liceal din perspectivă interdisciplinară; în proiectarea unui model pedagogic de realizare a educației economice din perspectivă interdisciplinară, în care s-a structurat modalitatea de concepere, gestionare și valorizare a educației economice, a conceptului de cetățenie economică responsabilă prezentată ca scop al educației economice abordate interdisciplinar.
- Principalele rezultate obţinute rezidă în promovarea interdisciplinarității în învățământul liceal prin educarea economică a elevilor în cadrul mai multor discipline; deducerea competențelor specifice educației economice (în funcţie de cetăţenie economică responsabilă) în bază de competențe-cheie, competențe transdisciplinare prevăzute pentru învățământul preuniversitar din Republica Moldova; prin implementarea metodologiei de formare a competențelor specifice educației economice în baza învățării experiențiale; prin certificarea recomandărilor de formare a competențelor specifice educației economice, precum și a suportului metodologic privind realizarea eficientă a educației economice.