Actuala ediţie a Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale este consacrată problemei evaluării în sistemul educaţional.
Obiectivul evenimentului îl reprezintă prilejul de a oferi cercetătorilor şi factorilor de decizie din sistemul educaţional, cadrelor didactice universitare şi preuniversitare, masteranzilor, doctoranzilor oportunitatea de a-şi prezenta experienţa şi a lua în dezbatere cele mai diverse probleme ce ţin de domeniu.
Evenimentul este organizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, Academia de Ştiinţe a Moldovei, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (Bucureşti, România), Institutul de Pedagogie al Academiei Naţionale de Ştiinţe Pedagogice (Kiev, Ucraina)
AXE TEMATICE
I. POLITICILE EDUCAŢIONALE ÎN EVALUARE
- Evaluarea şi dezvoltarea curriculară.
- Sistemul de notare a rezultatelor şcolare.
- Referenţialul de evaluare: implementare şi dezvoltare.
- Parteneriatul şcoală–familie–comunitate: realizări, impact, perspective.
- Metodologii de eficientizare a parteneriatului şcoală–familie–comunitate.
- Practici de educaţie parentală în contextul parteneriatului şcoală–familie–comunitate.
Moderatori: V. Andriţchi, I. Achiri, R. Solovei
II. EVALUAREA ÎN EDUCAŢIA TIMPURIE ŞI ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
- Metodologia procesului de monitorizare şi evaluare în învăţământul preşcolar şi primar.
- Efectele evaluării asupra procesului educaţional preşcolar şi învăţământul primar.
- Perspective în eficientizarea evaluării procesului educaţional în preşcolaritate şi învăţământul primar.
- Evaluarea predictivă şi formativă a nivelului de pregătire a copilului la debutul şcolar.
- Aspecte praxiologice privind utilizarea tehnologilor educaţionale în procesul de realizare a educaţiei timpurii şi a învăţământului primar.
Moderatori: V. Pascari, V. Clichici
III. EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE DIN PERSPECTIVA FORMĂRII COMPETENŢELOR
- Probleme ale formării–evaluării competenţelor.
- Instrumente de evaluare a calităţii procesului de învăţare în baza standardelor de performanţă.
- Evaluarea – resursă de reglare a procesului învăţării.
- Procesul de predare–învăţare–evaluare: modele, instrumente şi tehnologii.
- Evaluarea cadrelor didactice şi manageriale.
Moderatori: N. Petrovschi, M. Marin, Sv. Nastas
IV. EVALUAREA ÎN PROCESUL DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ
- Reglementări normative actuale în formarea profesională continuă a cadrelor didactice.
- Motivarea cadrelor didactice pentru formarea profesională continuă.
- Monitorizarea profesionalizării cadrelor didactice la nivel de instituţie şcolară.
- Personalitatea cadrului didactic.
Moderatori: L. Pogolşa, N. Vicol, A. Afanas
V. DIMENSIUNEA PSIHOSOCIALĂ A EVALUĂRII ÎN EDUCAŢIE
- Impactul evaluării şcolare asupra atitudinilor beneficiarilor – cadre didactice, elevi, părinţi.
- Personalitatea elevilor şi a cadrelor didactice în evaluarea şcolară.
- Raportul „evaluare – relaţii interpersonale”.
- Asigurarea psihologică în procesul evaluării. Aspecte etice ale evaluării şcolare.
Moderatori: N. Bucun, A. Bolboceanu, O. Paladi
Limbile de comunicare: româna, rusa, franceza, engleza.
Comunicările, dezbaterile produse, prezentate în cadrul Conferinţei vor eficientiza procesul educaţional prin contribuţia participanţilor la acest for ştiinţific.
Articolele acceptate vor fi editate în volum indexat şi inclus în mai multe baze de date.
Transmiterea electronică a lucrărilor se va face până la 15 septembrie 2017.
Publicarea comunicărilor va fi condiţionată de: respectarea cerinţelor de redactare şi onorarea termenului-limită de depunere a acestora, achitarea taxei de participare.
VĂ INVITĂM SĂ NE ONORAŢI CU PARTICIPAREA DUMNEAVOASTRĂ
LA ACEASTĂ ÎNTRUNIRE ŞTIINŢIFICĂ!
NORME DE TEHNOREDACTARE:
-
Înregistrarea participanţilor în programul Conferinţei se va efectua prin completarea formularului de înregistrare online.
-
Textul va ocupa până la patru pagini format A4 complet dactilografiate, corp de litere 12 pt, spaţiere – 1,5, cu alineatul de 1,0 cm, font Times New Roman. Se păstrează câmp a câte 2 cm.
-
A se indica: titlul lucrării (cu majuscule, bold, centrat), prenumele şi numele autorului/ autorilor, titlul ştiinţific şi afilierea.
-
Lucrarea va avea (obligatoriu) un rezumat în limba engleză/ franceză de maximum 700 de semne (11 pt, TNR, italic).
-
Citările inserate în text vor corespunde referinţelor respective din lista bibliografică, anexată în ordine alfabetică la sfârşitul articolului.
-
Articolele (forma finală) pentru publicaţie vor fi prezentate în format electronic la adresa: stelaluca10@gmail.com.
- Expedierea lucrărilor se va face până la 15 septembrie 2017.
TAXA DE PARTICIPARE (achitarea taxelor pînă la 30.10.2017)
Întreaga responsabilitate pentru acurateţea suportului empiric, analizelor şi interpretărilor ştiinţifice, precum şi pentru corectitudine revin autorilor.
Sunt invitaţi să participe cadrele didactice şi ştiinţifice din învăţământul preuniversitar şi universitar, doctoranzii, masteranzii şi toţi care sunt interesaţi de tematica Conferinţei.
Lucrările Conferinţei se vor desfăşura în incinta Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, la adresa:
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei:
str. Doina, nr. 104, Chişinău, MD-2059, Republica Moldova
Tel: +373 22 400 700; Fax: +373 22 459854;
e-mail: stelaluca10@gmail.com